maandag 14 juli 2014

Vrolijke papieren slinger

Op internet zie ik de leukste slingers voorbij komen. Dat wilde ik zelf ook wel eens uitproberen en maakte een vrolijke slinger van papier.

Hoe maak je nu zo'n slinger hoor ik je denken :-)
Dit heb je nodig:
- een cirkel pons (ik gebruikte mijn cricut snijmachine)
- papier (dit kan gekleurd papier zijn of gebruik een krant of een tijdschrift)
- naaimachine

Stans een heleboel rondjes uit papier. Ik gebruikte twee rondjes die ik op elkaar legde maar ik heb wat dikker papier gebruikt. Gebruik je dunner papier maak dan gebruik van drie lagen.


Voordat je de rondjes onder de naaimachine legt zorg je ervoor dat je (voorzichtig) extra draad trekt. Dit heb je nodig om je slinger straks mee op te kunnen hangen.



Leg de twee rondjes op elkaar, plaats de naald bovenaan de cirkel en zorg dat je door het midden van de cirkel stikt. Vervolgens leg je de volgende twee papieren cirkels op elkaar en sluit deze aan op de voorgaande cirkels, onder het voetje van je naaimachine. Je gaat gewoon door met stikken.



Vervolgens leg je de volgende twee papieren cirkels op elkaar en sluit deze aan op de voorgaande cirkels, onder het voetje van je naaimachine. Je gaat gewoon door met stikken.


Je kunt de slinger zo lang maken als je zelf wilt.

Als je slinger de juiste lengte heeft, zorg je dat je ook hier extra draad over laat.



Vervolgens vouw je de papieren cirkels aan beide kanten open en klaar is je fleurige slinger.








Oh ja en kijk uit want het is een super leuk klusje om te doen doen. Dus voor je het weet hangt je hele huis vol slingers :-)

1 opmerking: