vrijdag 9 augustus 2013

Oehoe

Oehoe...jeetje dat is al weer een tijd geleden dat ik een berichtje heb geplaatst.
In de tussentijd heb ik niet stil gezeten hoor.

Van een vriendin kreeg ik de vraag of ik een uil wilde haken.
Aangezien ik niet kon kiezen heb ik er twee gemaakt.

Dit is Jip de uil. Het patroon heb ik op de website www.amigurumi-haken.be gevonden.
Ik heb het gehaakt met Drops Paris. Het uiltje komt in een fotolijst frame te staan dus het mocht best een forse uil worden. Uiteindelijk is Jip zo'n 18 cm.


En dit is Maggie het is een uilen kussen. Het patroon vind je hier


Maggie is een grote dame. Ze is ca 37 x 27 cm. Een lekker knuffel kussen gehaakt met Phildar Cotton 3. Het heeft me wat bloed zweet en tranen gekost hoor, en had het bijna opgegeven. Achteraf snap ik niet goed waarom ik er zo'n moeite mee had om haar in elkaar te zetten. Nou goed het is gelukt. En ik ben heel benieuwd hoe het nieuwe 'baasje' haar vindt.

En stiekem....vind ik het best jammer dat ik afscheid van beide dames moet nemen....!
Maar ach weer een reden om er nog eentje te maken :-)

1 opmerking:

  1. 'Baasje' Floor en haar mama zijn super blij met Jip en Maggie! Ze hebben een mooi plekje in haar kamertje gekregen. Danke je wel tante Miek! Dikke knuffel van Floor X

    BeantwoordenVerwijderen